Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2007

ΜΙΑ ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ - ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΡΧΑΙΑΣ ΑΓΟΡΑΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Οι εικόνες που ακολουθούν είναι από την οδό Μακεδονικής Αμύνης στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για τον δρόμο δίπλα στα Αιώνια Έργα (αμήν) της Αρχαίας Αγοράς, που είναι Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ αρχαιολογικός χώρος της Θεσσαλονίκης. Από το πεζοδρόμιο που θα δείτε (και από το απέναντι, οδός Αγνώστου Στρατιώτου, που είναι θεωρητικά πεζόδρομος), κατεβαίνει όλη η Άνω Πόλη στο κέντρο. Από αυτόν τον δρόμο περνούν επίσης ΟΛΟΙ οι τουρίστες που μένουν στα πολλά και καλά ξενοδοχεία γύρω από το Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης. Θαυμάστε.




Εδώ μπορείτε να θαυμάσετε τον πεζολαβύρινθο στη διασταύρωση της Μακεδονικής Αμύνης με έναν μικρό ΠΕΖΟΔΡΟΜΟ, την οδό Τοσίτσα. Σε αυτό το σημείο η εικόνα που βλέπετε είναι ΜΟΝΙΜΗ.

Λίγο πιό πάνω, στο ίδιο πεζοδρόμιο, όλο και πιό συχνά τελευταία βλέπεις το εξής:

Κι αν θέλεις να πάς από απέναντι... μα... είναι τα έργα... που ξεκίνησαν το 1983... (το Γιοφύρι της Άρτας νομίζω τέλειωσε γρηγορότερα - μήπως πρέπει να χτίσουμε κανέναν Δημοτικό Άρχοντα στα θεμέλια για να στεριώσουν;;;;;;




Submitted by Μαύρος Γάτος

8 σχόλια:

An-Lu είπε...

Αυτό με το Δημοτικό Άρχοντα θα ήταν μια κάποια λύσις....

prince of dakar είπε...

τι μου θυμιζουν... τι μου θυμιζουν αυτες οι φωτογραφιες...
Μου θυμιζουν καθε μερος της Ελλαδας που εχω ζησει, ή που απλα ημουν περαστικος απο εκει.

tsopanis είπε...

Και που να τα βάλουν τα έρμα τα car
???
Εγώ 10 χρόνια στην Ολυμπιάδος (λίγο πιο πάνω, κανα δυο στενά...) και από πέρσυ που μεγαλώσαν τα πεζοδρόμια το να βρεις παρκιν θέλει τάμα στον παπαΤσάκαλο...

Αλλά ,το ότι είμαστε κάφροι είμαστε... Και δεν το κρύβωμεν διόλου.

Με γεια το μπλογκ, καλοτάξιδο.

Μαύρος Γάτος είπε...

Παιδιά η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. Δεν υπάρχει τετραγωνικό εκατοστό χώρου όπου φτάνει το αυτοκίνητο που ναμην έχει καταληφθεί από αυτοκίνητα. Κι εγώ έχω αυτοκίνητο, το κινώ λοσο γίνεται λιγότερο και κυκλοφορώ με ποδήλατο, αλλά αν χρειαστεί να παρκάρω ώρα που είναι ανοιχτή η αγορά ή που έρχονται όλοι στα γύρω ξενυχτάδικα... μεγάλη πίκρα. Έχω κάνει γύρες και πάνω από μίαν ώρα!!! Αλλά το προτιμώ, από το να μπλοκάρω το πέρασμα στους πεζούς.

Καλό βράδυ, αύριο σάς έχω φρέσκο πράμα που μού έστειλαν φίλοι...

xBerliner είπε...

Το αιώνιο δίλλημα: Ναι είμαστε κάφροι αλλά που να τα βάλουμε τα γαμημένα (άρα είμαστε δικαιολογημένοι κάφροι);

Η απάντηση είναι η εξής:
Το πρόβλημα ξεκινάει από τα σχέδια πόλεως των ελληνικών πόλεων. Δηλαδής, χτίσε όπου βρεις χωρίς σχέδιο.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πυκνοκατοικημένες πόλεις και φυσικά χωρίς χώρους πάρκινγκ (χωρίς χώρους γενικώς, αλλά αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο).
Λύση θα ήταν η επέκταση των πόλεων προς τα έξω. Πως μπορεί να γίνει αυτό; Μα φυσικά κάνοντας τη ζωή κοντά στο κέντρο ακριβή. Βγάζεις κάθε μέρα 30 τροχονόμους (10 ανά βάρδια) και γράφουν οποιοδήποτε παράνομο παρκάρισμα (και ότα λέω οποιοδήποτε εννοώ και το παραμικρό που δεν ενοχλεί κανένα). Και φυσικά όλο το 24ωρο. Όταν ο κάφρος αναγκαστεί είτε να πληρώνει 5 κλήσεις το μήνα είτε να κοιμάται 5 νύχτες το μήνα στο αυτοκίνητό του, τότε θα αρχίσει να σκέφτεται σοβαρά να μετακομήσει λίγο προς τα έξω. Και αν υπάρχει ζήτηση για προς τα έξω, θα υπάρξη και πίεση για επέκταση των σχεδίων πόλεως προς τα έξω, και θα υπάρξουν και εργολάβοι που θα αρχίσουν να κτίζουν προς τα έξω. Ακούγεται ταξικό (μόνοι όσοι φράγκα θα μπορούν να μείνουν κοντά στο κέντρο)? Ναι είναι ταξικός διαχωρισμός, αλλά εκεί που έφτασε η κατάσταση στις ελληνικές πόλεις δεν υπάρχει άλλη λύση.

Μαύρος Γάτος είπε...

Διαφωνώ έντονα, φίλε X-Berliner. Σε καμμιά περίπτωση δεν είναι λύση να διώξουμε τον κόσμο από το κέντρο! Δεν υπάρχει μεγαλύτερη καταστροφή από ΄λενα έρημο "ιστορικό κέντρο", η Αθήνα το έζησε αυτό σις δεκαετίες του 80 κα του 90 και ήταν ό,τι χειρότερο. Δεν είναι οι κάτοικοι που πρέπει να φύγουν, αλοίμονο αν ερημώναμε τα κέντρα από τους κατοίκους! Αντίθετα, πρέπει να εξασφαλιστούν θέσεις σε υπόγεια πάρκιγκ για τους κατοiκους και για ένμα μέρος των επισκεπτών, ενώ ταυτόχρονα θα αποθαρρυνθούν οι κάτοικοι ΤΩΝ ΠΡΟΙΑΣΤΕΙΩΝ να κεατεβαίνουν με το αυτοκίνητο, και αυτό θα γίνει δίνοιντάς υτους αξιόπιστες και γρήγορες εναλλακτικές λύσεις, δλδ δημόσιες συγκοινωνίες επιπέδου, και κίνητρα για τη χρήση ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ (ειδικά για τα δεδομένα της Θεσσαλονίκης, το ποδήλατο είναι η ιδανική λύση....).


Η λύση δεν μπορεί να είναι η απα

nuntius είπε...

Δεν είναι ρε παιδιά μόνο οι πυκνοκατοικημένες πόλεις και ο τρόπος που χτίστηκαν. είναι η ριμαδονοοτροπία μας. Που θα έχει ο καθένας μας απο δύο αμάξια, μεγέθους τριών, τα οποια αυτά θηρία που ανεβαίνουν τοίχο και βουνό τα χρησιμοποιεί να πάει στη λαϊκή ή για ψώνια. Και φυσικά επειδή το τεράστιο τσερόκι θέλει δύο θέσεις να παρκάρει (στο κέντρο με τσερόκι και καγιέν, μεγάλη εξυπνάδα ε?) το αφήνουμε ό,που βρούμε (κατά προτίμηση ακριβώς έξω απο τον προορισμό μας-Ο,ΠΟΥ και αν είναι αυτός) και μετά γκρινιάζουμε ότι φταίει η ρυμοτομία. Ναι καλά.

xBerliner είπε...

Και που είναι τα οικόπεδα για πάρκινγκ? Και γιατί αφού υπάρχει ζήτηση για πάρκιγκ δεν χτίζονται καινούργια? Μήπως γιατί ο κάθε κάφρος προτιμά το τζάμπα παράνομο πάρκινγκ?
Και όταν λέμε αξιόπιστες συγκοινωνίες τί εννοούμε? Μπορούν τα τραμ και τα λεωφορεία να είναι αξιόπιστα όπως είναι τώρα η κατάσταση? Έχουμε φράγκα για ένα εκτεταμμένο δίκτυο μετρό στην Θεσσαλονίκη? Μία γραμμή από Δικαστήρια ως Καλαμαριά - που είναι στο σχέδιο νομίζω - είναι τίποτα. Ειδικά όταν έχει σχεδιαστεί να περνάει κάτω από την Όλγας. Μια στάση μετρό βολεύει όσους κατοικούν σε ακτίνα το πολύ 500 μέτρων. Στάση μετρό στην όλγας σημαίνει ότι μειώνεις στο μισό τον αριθμό των κατοίκων ανά στάση. Η απάντηση θα βάλω μικρά λεοφωρεία να ενώνουν τις στάσεις με τα βόρεια είναι μαλακία. Η εμπειρία μου από τα ξένα λέει ότι όταν χρειάζεται να μπλέκω λεοφωρεία με μετρό, προτιμώ το αυτοκίνητο. Είναι πιο γρήγορο.